torsdag 20 mars 2014

Underbara Oxnäset


Nu börjar det bli tätare mellan våra utflykter ner till vårt älskade Oxnäset, nu när solen visar sig lite oftare och dessutom har börjat värma lufttemperaturen.

Ibland låter jag kameran följa med oss dit ner, vilket också gör att även ni kan få vara med på ett hörn. Efter vintern så känns det så bra om hundarna kan få vara ute lite längre stunder på dagarna, de behöver, precis som oss få solljus.


Gimmie tycker också om Oxnäset...

Ofta kan vi göra upp en eld...

Furorna på Oxnäset är vackra och ståtliga...

Fame trivs också...

En vacker isbit reflekterar solen...
 
Runt Oxnäset har isen nästan släppt ifrån land, vilket är väldigt mycket tidigare än den brukar göra. Isen på sjön är förmodligen fortfarande tjock men jag har en väldigt respekt för isar så jag ger mig inte ut på dem den här tiden på året... Nära strandkanten kan jag däremot gå... :))
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar