onsdag 28 januari 2015

En liten lägesrapport


Det händer väldigt lite på Gårdsbackens blogg för tillfället och jag är jätteglad att ni fortsätter att titta in, det är ju SÅ trist med en blogg som sällan uppdateras... :(

En av anledningarna till att jag just för tillfället bloggar så sällan är för att jag håller på att lära mig att tillverka en hemsida, som dessutom kommer att innehåll en NY blogg. Jag kommer att använda mig av Wordpress, det känns pålitligt. Vi på Gårdsbacken kommer att ha en egen webadress. Jag kommer att länka till den så fort jag är redo att köra igång den nya hemsidan/bloggen. Jag vill dock poängera att jag har varit mycket nöjd med blogger under hela tiden jag har bloggat med dem. Jag har bara gott att säga och kan starkt rekommendera dem för er som vill börja blogga.

En annan anledning till mina fåtaliga blogginlägg den senaste tiden är att vår stationära dator har typ kraschat... :(( Jag vet att allt finns kvar där någonstans och vi hade nyligen säkerhetskopierat hårddisken, så det är lugnt med bilder och annat, men datorn ser inte ut som den brukar och fungerar inte heller som den ska... Vi har haft lite tid till att ta itu med problemet, men hoppas att få hjälp snart... Lite intressant att se hur känsligt det är med datorer och hur frågande man blir när inte det fungerar som det ska, det blir onekligen lite kaos... Men så länge det "bara" är materiella ting så ordnar det sig...!!!

En tredje anledning till att jag inte bloggar så ofta som jag skulle vilja, är att vi jobbar för fullt med att starta upp en verksamhet här på gården... Vi kommer att starta Gårdsbackens Hundcenter och vi har goda förhoppningar att kunna köra igång under 2015.

Jag kommer att berätta mycket mer om Gårdsbackens Hundcenter och vad det innebär inom kort, men så mycket kan jag berätta för tillfället, att det kommer att bli ett Hundcenter där hussar och mattar kommer att kunna lämna sina fyrfota vänner i trygga händer, i vår underbara och vackra, lantliga miljö. Gårdsbackens Hundcenter kommer även att vara mycket mer än ett hundpensionat/hunddagis, Danne och jag har alltid sagt att vi har för bra möjligheter på vår gård för att hålla dem för oss själva, vi vill gärna dela med oss till andra hussar och mattar...

Ni som följer oss på Gårdsbacken vet att vallhundar står oss väldigt varmt om hjärtat och där har vi så mycket att kunna erbjuda. Vallhundskurser och privatlektioner i vallning är något vi kan stå till tjänst med och vi kommer även att kunna erbjuda paketlösningar för att träna upp vallhundar, för bönder och för andra som vill ha en användbar vallhund. Vi har väldigt bra förutsättningar att träna vallhundar, alla vallhundsraser är välkomna, och vi har över tjugo års erfarenhet av just vallning...

På gården i övrigt går livet sin gilla gång... Jag hittade inte Champis Junior idag, men tillslut så fann jag honom, och tanken slog mig att han är SÅ lik sin far, Champis, han hade kommit på hur han skulle ta sig in till fåren och där inne satt han och såg väldigt bekväm ut... det finns absolut vallning i honom också... :)) En av ungtackorna var dock väldigt intresserad av CJ och slickade honom alldeles blöt på huvudet... Hhmmm... :))

Fortsätt gärna att titta in... jag länkar vidare så fort jag kommer att köra igång hemsidan, nya bloggen... Jag är så tacksam och glad över alla fantastiska nya vänner jag har fått genom min blogg och jag vill jättegärna ha flera, typ hur många som helst...!!!

Till sist vill jag uppmärksamma en av mina käraste bloggvänner, som har stor sorg, då hon mist en kär familjemedlem, mina tankar finns hos henne...<3


Ta hand om varandra och andra...



gardsbacken@telia.com








4 kommentarer:

  1. Så spännande! (förutom datahaveriet, dårå...) Kommer att bli kanonbra!
    Jag (och mina flufftjejer) undrar så hur det är med Champis, vår åldrande hjälte?
    Kram till er alla, två- och fyrbenta, från hela ligan i Endre

    SvaraRadera
  2. Hej
    Det är ju för dj..ligt, att ni bor så långt borta. Jag vill också, att min lilla gubbe ska komma till Gårdsbackens Hundcenter, men det blir ju svårt.
    Ni önskas verkligen all möjlig lycka till med projektet.
    Vi får komma upp och titta.
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Förstår att ni har fullt upp :) så himla spännande med hundcentret! Längtar tills jag kommer upp och får se det irl :)
    Wordpress är superbra. Testat olika innan men WP är mest tillförlitligt och användarvänligt.
    Många kramar från hela min familj och flock <3


    SvaraRadera
  4. I am sure I will want to reserve a spot in the Hundcenter for myself sometime in 2016....Gimmie and I will share a run :) As long as I can come up to the house for fika...

    Ja, I do believe in my heart our dear ones in heaven will take care of each other in their glorious new home and we will care for each other here on earth, too! <3

    SvaraRadera