onsdag 25 juli 2012

En vunnen starholk...

Jo då, ibland får jag till det...
Att jag är fruktansvärt dålig på att såga har jag berättat för er förut, men när det kommer till att skruva, då minsann, kan jag... :))



Jag har skruvat ihop den alldeles själv!

Jag svarade på några frågor på en natursida på nätet för rätt så länge sedan, gjorde man det hade man chansen att vinna en starholk, och det gjorde jag, vann starholken! Den anlände på posten i rätt så många delar och med medföljande beskrivning på ihopsättning...

Så med inte alltför mycket besvär, bara lite ;)) så har jag nu lyckats skruva ihop den enligt beskrivningen. Tyvärr är jag alldeles för sent ute för att stararna skall vara intresserad av att flytta in denna sommar men nu hänger den i alla fall på plats, så när någon är intresserad, är det bara att flytta in...



Jag har hängt upp den i en gren i skogsdungen bakom lagårn...

På grund av att tillgången av boträd för bland annat starar har minskat så behövs det fler starholkar. En starholk är större än en vanlig småfågelholk och hålet är hela 45 mm i diameter stort!  Holken placeras ca 2-5 meter över marken och gärna vänd i öster- eller västerriktning.  Den bör hängas i en gren och det är precis vad den gör nu här på Gårdsbacken. Den vaggar i takt med vinden i skogen bakom lagårn och väntar på sin första stare... :))





Gårdsbacken blog is written by Paula Lundberg & Dan Westman
Please contact Gårdsbacken
# +46 706597199







You people, who visit our blog and want some information about Champis -the herding rabbit, Please write "Champis" in the box, in the upper right corner of the page. and you will find information about this Big little rabbit  :))



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar