fredag 9 november 2012

Päls- och tassvård


Nu på vintern får man klippa hundarnas klor lite oftare än annars. Klorna nöts inte lika mycket naturligt, dessutom brukar vi klippa bort deras tasshår som det annars lätt fastnar snö i.

Fame somnar oftast när vi klipper hennes klor och pälsen mellan "tårna". Hon litar på oss till hundra procent. :)) Jag skrev ett blogginlägg för en tid sedan om just kloklippning. Är ni intresserad får ni gärna kolla här: Kloklippningens bravader



Fame tycker om när vi pysslar med hennes tassar och somnar gärna...

Fame har nästan fällt färdigt nu och ser inte ut mycket för världen rent pälsmässigt, så nu är det då dags att börja sätta ny päls och om hon då löper under den perioden eller när hon satt färdigt det återstår att se... Vi hoppas så klart på det senare alternativet... :))


Hönsen har verkligen kommit igång med att värpa
och igår plockade vi in sju färska ägg!


Våra blåa lagårdsportar... :))
btw... ser ni Fames råsnygga rosa reflexväst?

Kommer ni ihåg inlägget från i sommar när jag höll på att måla lagårdsportarna, annars kan ni kika här: Solmogna jordgubbar och blåa lagårdsportar, jag tänkte jag kunde visa hur fina de blev, färgen heter himlastorm... :))


Ha en skön  helg!!!





Gilla Gårdsbacken på facebook



Gårdsbacken blog is written by Paula Lundberg & Dan Westman
Please contact Gårdsbacken
# +46 706597199



About Champis




You people, who visit our blog and want some information about 
Champis -the herding rabbit,  Please write "Champis" in the box,
in the upper right corner of the page. and you will find information
 about this Big little rabbit  :))



2 kommentarer:

  1. Tänk att det första jag såg på sista bilden var just Fame o hennes rosa väst, SEN tittade jag på lagården o de fina dörrarna:-) Kram på er.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad uppmärksamt av dig :))
      Bra gjort!

      Ses!

      Kram!
      /P

      Radera