måndag 16 juni 2014

Möt Vida, Vera & Valter


Det var med vakteläggen som med liknelsen om ketchupflaskan, först kom inga alls, därefter fortfarande inga alls och så plötsligt så värps det som aldrig förr...

Äggen är dock fortfarande väldigt små, som undulatägg typ... :))

 

Äggen är verkligen som små konstverk till utseendet


Jag fick en del bra namnförslag på vaktlarna som jag tackar för, de kommer att heta, Vida, Vera och Valter. Så varsågod och möt...


Virriga Vida



Vilda Vera



och slutligen... Vackre Valter




Jag tror jag ska testa att baka en sockerkaka av vaktelägg, då måste jag nog räkna att det går tio vaktelägg på ett hönsägg, oj det blir trettio ägg i min sockerkaka... :))


gardsbacken@telia.com



1 kommentar:

  1. Brilliant names for the Quail Triumvirate! You are right about how lovely those eggs are. K.

    SvaraRadera