lördag 28 juni 2014

Vad beror det på att Lime är trött???


Vad beror det egentligen på att Lime verkar så trött??? Kan ett rackartyg ha tagit på kraftera månne?

 


Frun på gården... det vill säga jag själv... höll på att rikligt vattna en av mina rabatter och medans jag gjorde det så gick jag inomhus för ett tag.

En av anledningarna till att jag efter en stund funderade på var Lime höll hus var på grund av att det var så tyst och lugnt, och det är med Lime som med myggen... När det är tyst är det något jävulskap på gång.

Jag fann henne precis utanför ytterdörren... Där låg hon och halvsov, hon såg trött ut och hon var SMUTSIG!!! Oboy... Vad har hon nu hittat på, var min första fundering och i samma stund kom jag på vattenslangen som vattnade min blomsterrabatt, jag gjorde omedelbums en koppling...


-LIme, visa mig din tass... Men ska inte den vara vit???

Den kopplingen visade sig vara helt korrekt. Lime hakade på när jag styrde stegen mot min nyss vattnade rabatt och hon syntes lite stolt... Titta matte... har jag gjort... alldeles själv??? Jag har jobbat jättehårt och därför är jag lite trött nu...



Lime vill visa er hur hårt hon har jobbat...

Det är inte alltid så enkelt att kombinera lösspringande hundar i trädgården med vackra gräsmattor och blomstrande rabatter, det är en ekvation som inte går ihop riktigt. ... Jag muttrade lite på Lime och sa att vi inte var riktigt överens om vad som var duktigt och inte... :)) Med kratta och extra blomjord så kunde jag sen återställa rabatten, i alla fall hyfsat...

Det är inte så ofta som Lime hittar på rackartyg, men när hon gör det så gör hon det ordentligt

Det här med att ha hundar lösa i trädgården går i vanliga fall helt lysande, våra hundar har tre ställen i trädgården där de är tillåtna att gräva, under farmors gran, på baksidan altanen och under ljugarbänken och de brukar faktiskt hålla sig till de ställena... sen blir det kanske ett undantag ibland... :))


gardsbacken@telia.com




6 kommentarer:

  1. Jag förstår Lime. Det var ju uppenbart att du gjorde en lergrop i present till henne. Och det vore ju gräsligt otacksamt att inte använda en present man får! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag bara vattnade lite... gropen stod hon för... :))

      Kram!

      Radera
  2. Kattis is right: how could Lime resist? It was, as we say, like "ringing the dinner bell". Come and get it, Lime!

    Oh, the Gimmie DNA runs deep....

    Big hugs! K.

    SvaraRadera
  3. Moster Milla hurrar, det är rätta takter!

    SvaraRadera