söndag 18 mars 2012

Hundpensionat Gårdsbacken :))

Vi har haft nöjet att få sköta om ett par hundar i några dagar. Det har varit full aktivitet på Gårdsbacken och nu sedan husse/matte har hämtat hem sina hundar så gapar tomrummet stort på gården :))

Denna söndagsmorgon så klev vi upp relativt tidigt och medan Danne tog hand om sysslorna i ladugården, kokade jag choklad och gjorde i ordning några mackor med ost och packade ner det i "picknickväskan". Jag packade även ner några godsaker till hundarna, så klart :))


Bilden tagen nere på Oxnäset...

Det var en ganska kall morgon då termometern visade på minus åtta grader... Perfekt med minusgrader, då håller både skoterspåren för oss att gå på och skaren på snön håller för hundarna att springa på... För sprang, det kan ni gissa att dom gjorde... Vi har ett par hundra meter ner till sjön och sedan har vi det perfekta skoterspåret att följa. Vid sjökanten på vårt Oxnäs, som jag berättat om tidigare, har vi fixat en grillplats. Så efter hundarna fått springa av sig det mesta av energin satte vi oss där nere och njöt av chokladen och våra mackor... och hundarna sin tuggben...

Här nedan följer en bildserie på ståtlige Kep och vår Gimmie. Han gör verkligen allt som finns i hans makt för att charma henne. Och hon är inte alltid den mest lättcharmade. Om han lyckas? Nja... avgör själva...


Kep; -Om jag gör mig så snygg som bara jag kan så kanske hon smälter?
Gimmie; -Hoppsan, här har vi en grabb som smörar... 
Kep; -Om jag räcker henne vacker tass, kanske?
Gimmie; -Hmm, han får nog komma med någonting mera.
Kep; -Ta min tass och spring iväg tillsammans med mig...
Gimmie; -Nej, det går inte, då blir husse/matte jätteledsna :((
Gimmie; -Du får nog stanna här hos oss och leka istället...
Vad säger du om det?
Kep; -Jag får tyvärr inte stanna så länge, men vi kan väl leka en stund?
Försök och ta mig om du kan... :))
Gimmie; -STOPP där!!! Nu ropar de på mig, måste gå!
Kep; -En liten puss innan du går,  kanske?
That's amore <3

Vi har haft några riktigt trevliga dagar med alla hundar. Självklart har det blivit vallning också :)) Inte kan Danne hålla sig :)) Och att få ha ett par extra hundar att jobba med är alla tiders tycker han :)) Jag kommer att lägga ut flera bilder i senare inlägg. Med vår nya kamera så blir det en del fotat :)) Datorn är snart fullproppad med bilder...

Nu ska jag sätta mig och läsa lite om valpars beteende inför uppfödarutbildningen imorgon. Vi är snart i mål med den utbildningen. Den har varit intressant och lärorik. Jag kommer med all sannolikhet att läsa igenom böckerna ännu en gång och plocka ut de bitar som jag tycker är extra intressanta. Jag kommer förmodligen även att skriva något inlägg om detta senare...


Som ni säkert redan sett har jag inte skrivit några bildtexter utan bara numrerat bilderna. Kan ni hjälpa mig med bildtexter till dem? Kom med några bra förslag... Jag tycker det blir intressant att höra hur ni tolkar de olika situationerna... Den sista bilden har jag beskrivit själv :))






Gårdsbacken blog is written by Paula Lundberg & Dan Westman
Please contact Gårdsbacken
# +46 706597199

 
You people, who visit our blog and want some information about Champis -the herding rabbit, Please write "Champis" in the box, in the upper right corner of the page. and you will find information about this Big little rabbit  :))




2 kommentarer:

  1. Number 2: Oh, Gimmie, take my paw and run away with me!
    Number 3: No, Kep, I nip at your paw! I could never leave this wonderful place and Danny and Paula and Fame and dear big little Champis and all my sheep!
    Number 4: Stay here with me, instead!
    Number 5: I cannot stay, beautiful Gimmie, but let's play while we are together.
    Number six: Stop! I hear my people calling me - time for me to go home!

    And now I can count to seven in Swedish!

    SvaraRadera
    Svar
    1. :))

      Thank you Kelly...
      We made a sweet story together :))

      Down below are the numbers from one to ten in Swedish:

      1. ett
      2. två (a with a circle over it)
      3. tre
      4. fyra
      5. fem
      6. sex
      7. sju
      8. åtta (a with a circle over it)
      9. nio
      10.tio

      Keep practice to 2014 ;))

      /Paula

      Radera