måndag 13 januari 2014

Lortgrisa..., nä fel, lorthundar...


Ibland hamnar jag lite efter i mitt bloggande. Med djuren i min närhet saknas aldrig idéer för inlägg, men ibland hamnar en massa bilder i bildmappar på hårddisken och så glömmer jag bort dem mest för att det hela tiden fylls på med nya uppslag.


Smutslimpan... <3

Nu har vi fått en del snö på Gårdsbacken och vintern har hunnit ifatt oss. Ikväll har vi faktiskt 17 minusgrader och rackarns så kallt det är. Vi är ju inte alls vana med denna kyla efter att det har varit så milt en lång period.


Lad är inte heller speciellt ren...

En megastor fördel med att det nu har blivit köldgrader är att hundarna inte blir så smutsiga när de har varit ute och busat. Flera dagar på raken så har hundarna varit tvungna att passera duschen utan att passera någonting annat för att överhuvudtaget kunna vistas inomhus. Dagens inlägg består således av några sådana bilder som legat i mapparkivet några dagar. Jag tycker Lime och Lad ser så skenheliga ut att jag bara måste visa er deras underbara "näviharintegjordtnågontingförattsmutsanerossblick" och så är den bara helt fel.


Raka vägen ner i duschen, blir följden... :))

De busar så mycket som bara två kullsyskon som tycker ofantligt mycket om varandra kan göra. De älskar att jaga varandra och de brukar turas om att vara den som jagar. Ofta har jakten gått runt huset och med de mildgrader som varit så kan jag berätta att det uppstått en "jaktstig".


En gång en snygg hund... ;))

Och man kan inte annat än skratta åt dem, när vi vet hur kul de har när de leker. Å vadå? Det finns ju duschar... :)) Dessutom sover de gott sen de är nyduschade och fina.


Skriv till mig; Paula på Gårdsbacken
gardsbacken@telia.com



2 kommentarer:

  1. Japp, that look of, "I have absolutely no idea how this happened."

    When Patch and Data were, well about the age of Lime and Laddie, I caught Patch standing in the middle of the dining room table. Same look on his face.
    What made it even better was that he then looked away from me as if he was thinking, "If I don't look at her, she might not notice I'm standing on the table...."

    Such humor they bring (and muddy paw prints on the floor and on our hearts) <3

    Kramar to all the hounds! K.

    SvaraRadera
    Svar

    1. What a nice memory for you, from Patch. Thank you for sharing. I smiled when I read it and got a Picture in my head how it would have looked like.

      Kelly, your animals have the sweetest "mum" they could ever have... <3

      Kram!

      Radera