måndag 18 augusti 2014

Här finns det bär...!!!


Hoppas att även ni har haft en bra helg.

Jag tänker fortsätta på teman bär... Denna gång är det blåbär som gäller. Ni vet att ju att jag gärna gör en blåbärssmoothie till frukost och eftersom blåbären i frysen precis tagit slut så har jag längtat ut i blåbärsskogen.


Hundarna får springa bredvid oss på sexhjulingen...

Så nu äntligen... I helgen så lastade vi fika, hundar, hinkar och bärplockare i sexhjulingen och drog till skogs... :)) Hundarna får bra konditionsträning genom att springa vid sidan om sexhjulingen.


Lime springer så lätt...!!!

Vi har ett par bra ställen i närheten av Gårdsbacken där det brukar finnas bra med blåbär, dit drog vi. Tyvärr hade någon hunnit före oss, men vi hittade som tur var ett ställe som blåbärstjuvarna hade missat... ;)) Första dagen plockade vi ca 2o liter, vilket var jättebra eftersom vi fick plocka det tjuvarna missat.

Idag var vi ut igen och plockade 30 liter till, så med totalt ca 50 liter i frysen så känner jag mig nöjd. Eller i frysen är fel sagt, bären står kallt till men måste rensas först, innan jag kan frysa dem... Tur att natten är lång... :))


Vi har plockar nästan 50 liter blåbär i helgen...

Förutom blåbären så sprang jag på herr Kantarell... Han stod där så ståtlig i sin klargula hatt och jag plockade upp honom och bjöd honom en tur med sexhjulingen... Han tackade ja... Därefter hamnade han på kvällsmackan... Smörstekt!!!


Jag hittade lite gula kantareller som förgyllde min dag...

Förutom blåbär och gula kantareller så har vi i helgen varit på resande fot. Tidigt på lördagsmorgon så satte vi oss i bilen och körde de nästan 30 milen till Östersund för att närvara på Royal Canins Uppfödarseminarium. Under en hel dag blev vi bjudna på tre intressanta föreläsningar; Jan Svensson på Royal Canin berättade för oss om utfodring av arbetande hundar. Anna Pamok, även kallad Fjällveterinären bjöd oss på tips och råd som vi kunde ta med oss hem, angående våra hundars hälsa och till sist Mirja Lindberget som berättade om sitt ytterst spännande jobb på fjället som bland annat ripinventerare.



Jan Svensson, Anna Pamok och Mirja Lindberget

Royal Canin bjöd på stort och anordnade ett proffsigt seminarium. Vi hade en fantastiskt trevlig och lärorik dag och jag vill gärna berätta mer om den här dagen för er, så jag återkommer... :))

Ha det gott så länge...


gardsbacken@telia.com








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar