tisdag 5 augusti 2014

Snälla någon... Stoppa tiden!!!


Att tiden går fort när man har roligt är väl inget nytt under solen, men hur ska man göra för att dagarna inte ska rusa fram så fort??? Finns det någon där ute som kan komma med tips? Jag mottager dem tacksamt... :))




Det händer så mycket omkring oss på Gårdsbacken för tillfället att jag inte hinner skriva och berätta en bråkdel... För tillfället vill jag berätta för er om helgen som var. Vi bilade söderut till Forsa i Hälsingland för att tävla med Fame i IK2, fårvallning. Det var tredagars tävling och dessutom så hölls Norrlandsmästerskapet, med de fem bästa norrländska ekipagen under dagarna två...

När vi åker bort över natten så brukar mina föräldrar ta hand om gården och djuren. Det är så skönt för oss att veta att allt är i säkra händer. Djuren kan inte ha det bättre än då mamma pysslar om dem hela dagarna. Hon har en god hand med djur min mamma, de allra flesta djuren känner att hon är en sann djurvän och de får omgående förtroende för henne... <3


Norrlands näst bästa vallhund... <3


Jag tänker inte skriva så mycket om tävlingarna i kväll då klockuslingen är alltför mycket och jag är trött, men jag kan berätta att det gick SÅ himla bra. Vi är upp över öronen stolta över vår Fame som gjorde dunderfina resultat under tävlingsdagarna. På fredagen vann hon!!! Hon var alltså bäst av 60 vallhundsekipage. Det var många duktiga hundar med förare med, både SM- och landslagshundar och hon vann!!! Finaste, finaste Fame...

På lördagen kom hon och Danne med i Norrlandsmästerskapsfinalen. De var bland de fem bästa norrlandsekipagen sett över två dagar. Hur bra är inte det? De fick alltså tävla i finalen med dubbelhämt, fråndrivning på tjugo djur, sortering för att till sist fålla in de fem märka utsorterade djuren och de klarade det... Danne och Fame blev tvåa i Norrlandsmästerskapet!!! De är så himla bra! Fame kan alltså numera titulera sig Norrlands andra bästa vallhund... <3


Finaste Fame... <3

Men jag skriver inte mer om det för tillfället, jag tänker återkomma med närmare redogörelse om tävlingarna och med bilder. Idag hade vi tänkt att Fame bara skulle få vila men så var vi tvungna att flytta tackorna och tacklammen på nytt bete och då var hon ju tvungen att hjälpa till med det. Men Limpan fick rycka in och hjälpa till också och underlätta för Fame som fortfarande är lite stel i musklerna efter tre dagars tävlande.

Efter att det praktiska jobbet var gjort så gick Fame och vi och badade i Storsjön, det var ljuvligt. Solen höll precis på att gå ner och jag lyckades fånga Fame på några bilder tillsammans med den sjunkande solen, det är de bilderna jag bjuder på i dagens inlägg. Vi ville att hon skulle få ha det lugnt och skönt idag.


Ha en bra fortsättning på dagen, mina vänner... <3


Vackra Storsjön... <3

4 kommentarer:

  1. WOW!! Va häftigt, GRATTIS till så GRYMT fina reslutat!! Förstår att ni är stolta över henne :) Vilken häftig tjej hon är!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack Lisa, för gratulationerna!

      Vi svävar fortfarande på små moln efter helgens prestationer av Danne och Fame <3

      Kram!


      Radera
  2. Hej Gårdsbacken! Goaste underbara Fame vad DUKTIG du och husse är, helt otroligt duktiga, duktiga vovve. :)) Sänder hur många grattiskramar som helst från oss, här i Kungsgården/Gästrikland. Men du...... Vilka helt underbara foton på en vacker pärla. Kram från Lena å Daphne

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hej Lena!

      Tack, tack, tack... vad vänligt av dig!

      Det var en magisk afton i går kväll vid sjön och som tur är följer kameran oftast med mig dit jag går... Solnedgången var underbart vacker och Fame njöt av att stå och svalka sig i vattnet.

      Kramar till dig och Daphne!

      Radera