tisdag 22 januari 2013

Genom mina fönster...


Idag ska jag bjuda er att titta ut genom Gårdsbackens fönster...



Genom vårt altanfönster...

Är det inte helt fantastiskt att det kan skilja, som idag, över fyrtio grader mellan endast ett fönsterglas. Imorse hade vi ställt klockan på tidigt för att hinna med en långpromenad med hundarna innan jobbet. Vi blev lite avskräckta när vi såg att det återigen var tempertur på ner emot tjugo minus. Usch, vad kallt!!!



Genom mitt tvättstugefönster...

Men vi bestämde oss för att, kylan till trots ändå pälsa på oss och gå på promenad. Under promenadens gång räknade jag ut att jag hade tjugo olika plagg på mig, galet? Ja visst... men de behövdes för kylan! Jag hade till och med dubbla mössor! Tur att man bor på landet och inte behöver skämmas för hur man ser ut, risken är inte så stor att man springer på någon om man säger så... :)) Annars kanske jag hade blivit dagens stora snackis...
"Såg ni? Hade hon dubbla mössor?"
"Konstig prick den där Paula på Gårdsbacken!"
Nåja, det bjuder jag på i så fall... ;))




Genom vårt sovrumsfönster

Hundarna klarade sig fint, de får alltid springa lösa så då klarar de att hålla värmen, men de stod inte still många sekunder kan jag säga. Men de behöver dessa promenader, de behöver få springa av sig lite energi för att sedan kunna kura ihop sig och vila under de timmar som vi jobbar...



Vägen slutar vid hygget, vi måste ge oss ut med skotern och spåra...



Sköt om er!




Gårdsbacken blog is written by:
Paula Lundberg & Dan Westman
Please contact Gårdsbacken
# +46 706597199




4 kommentarer:

  1. Härliga bilder....brukar alltid tänka när jag går på isen att om några få månader är 50cm is borta o vattnet kan vara upp mot 15-20 plus o man kan bada...vilken förvandling. Är nog faktiskt inte många ställen i världen där temperaturen kan skifta upp till 60gr på ett halvår.
    Fantastisk natur vi har.
    Sen är det faktiskt lite häftigt att vara ute i sträng kyla (bara man är rätt klädd) allt knarrar o knakar o så blir det såååååå "stilla".
    Hälsn Arne

    SvaraRadera
    Svar

    1. Har inte tänkt på det viset förut, gällande temperaturen... Häftigt!

      Och fördelen med kylan är vi slipper en väldans massa småkryp, som löss, fästinginvasion, skorpioner, kackerlackor, och annat som inte överlever våra minusgrader.

      Ju mer jag tänker på det så är det nog inte så dumt med några köldknäppar per vinter ändå, jag klär mig gärna i dubbla mössor ;) och ger mig ut i, det du beskrev så målande, vårt "stilla" vinterlandskap... :))

      Kram!
      /P

      Radera
  2. Hej!
    Kul att jag ramlade in på eran Blogg av en slump. hade ingen aning först att det var ni. Vad spännande med valpar framöver, de kommer garanterat att bli super trevliga hundar. Kul att läsa dina blogg inlägg och med alla fina bilder.
    Hoppas att vi ses något i sommar igen.
    Ha det gott.
    Camilla, Ruff & Jax

    SvaraRadera
    Svar

    1. Men tjena Camilla!

      Kul att du hittade hit.

      Tack för alla trevliga stunder tillsammans sommaren som var och hoppas att ni har haft det bra i vinter.

      Titta gärna in igen :)
      Ses till sommaren.

      Kram!
      /P

      Radera