tisdag 29 januari 2013

Underbara skoterspår!


Jag är fullt medveten om att det svärs en hel del angående skotrar och hur folk far fram genom naturen med dessa fartvidunder, men jag måste istället säga; vad vore vintern utan skoterspår?


Hundarna älskar att springa i skoterspåren...

Självklart måste man respektera markägare och tänka på hur och var man kör någonstans med sin skoter. Man får se upp så man inte kör ner trädplant eller far fram över åkrar och ängar, utan tanke... Marken där man kör med skotern tinar inte upp lika fort på våren så det kan ställa till det för vårbruket...och vårens växtlighet. Skoteravgaser är inte heller vidare nice.. (Jag vet hur mycket du avskyr detta med avgaserna, Nonne :(


Här får de sträcka ut som de vill...

Man måste tänka sig för och gärna hålla sig till samma spår varje gång man kör på en åker istället för köra sönder hela åkrarna.


Gimmie och Milla...

Vi brukar hålla ett spår öppet ner till sjön och vårt Oxnäs, därefter kör vi efter sjökanten och har några olika långa "slingor" som vi kan gå med hundarna, och ni kan förstå att de älskar det!



Fame har täten... :))

Vintern är faktiskt en underbar årstid den också, när dagarna är vackra och man får vara ute i vinterlandskapet. Men jag gör ett fel... jag brukar alltid klä mig för mycket, eftersom jag är lite rädd för att frysa ihjäl... :)) Det straffar sig alltid, i början på promenaden kan det kännas hyggligt, men efter en stund kommer jag på att jag kanske inte skulle ha tagit den där extra fleecetröjan under jackan, trots allt... :))



Då går vi hem igen!






Gårdsbacken blog is written by:
Paula Lundberg & Dan Westman
Please contact Gårdsbacken
# +46 706597199




4 kommentarer:

  1. :-)) Till viss del kan jag I just detta syfte förstå eran positiva inställning till mina hat objekt. Underbara bilder på tjejerna! Men annars så har jag ju inte mycket till övers för just skotrar. Men vovvarna ser mycket lyckliga ut!!! Kram

    SvaraRadera
  2. Like you, Paula, I throw on so many layers and then start peeling them off as I start to melt while mucking stalls or riding. But I am one who is always cold and wear my goose down coat when it is still 40 degrees, not even freezing!

    I would think a snowmobile would be almost a necessity where you are. It sounds like you are good and considerate neighbors and are careful where and how you ride.

    I took a peak at Nonne's beautiful website - oh, the horses!!!

    Kram! K.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks Kelly:-) You are welcome to meet my boys when you coming to sweden:-)

      Radera
  3. That would be a delight! Tack för vänliga inbjudan! K.

    SvaraRadera