lördag 12 januari 2013

Promenad i solen


Jag är tvungen att göra ännu ett inlägg om våra promenader i solen, jag hoppas verkligen inte ni lessnar?



Solen skiner över Gårdsbacken... <3

Imorse var det kallt på Gårdsbacken, termometern visade på minus 24. Brrrr!! Då hade vi ingen tanke på någon promenad kan jag säga, men allteftersom timmarna gick, så steg temperaturen, så när den visade minus 17 grader, pälsade vi på oss och gick ut.


Hundarna ville ogärna sitta still en längre stund...

Dessa dagar när solen skiner... jag tycker mycket om att få vara ute i vår vackra natur och med en skinande sol som kryddar tillvaron, då mår man riktigt bra!


Träden är frostvita och vackra mot den klarblåa himlen...

Hundarna tyckte förvisso att det var lite väl kallt, de hoppade ofta på tre ben för att inte utsätta alla tassarna för kylan. En del av promenaden går förbi en tjärn som ligger i en svacka och där var det väldigt kallt idag. Jag var tvungen att hålla för mina kinder för att inte förfrysa dem...



Den goda blodapelsinen...

Jag har nämnt den förut i ett inlägg, men att ha med en blodapelsin på promenaden, som man kan kalasa på när man promenerat en stund, smakar bara så ljuvligt... Den är isande kall och läskande god!



Fame och Gimmie i solen...

Nu ligger hundarna nedanför mina fötter och i braskaminen sprakar en värmade brasa. Det är inte så tokigt med vinter ändå...



About Champis




You people, who visit our blog and want some information about
Champis -the herding rabbit, Please write "Champis" in the box,
in the upper right corner of the page. and you will find information
about this Big little rabbit :))


Gårdsbacken blog is written by Paula Lundberg & Dan Westman
Please contact Gårdsbacken
# +46 706597199





6 kommentarer:

  1. Åh vilka vackra bilder! Jag blir så sugen på att rida efter er fina promonadväg....Ha det gott i vintersolen!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Du får rida över någongång vetja!
      ;)

      Kram!
      /P

      Radera
  2. Hej, Paula!

    Wow, that is cold! I see that "brrrrr" is the same in Swedish as it is in English :) That is very cold but if the sun is out and the wind isn't blowing (and you have a good blood orange) then the walk is good for body and soul.

    I am starting to be able to understand some of your posts before I go to Google Translate, so I'm getting there! The pronunciation in my on-line lessons is rather difficult for me, though!

    Keep warm, hugs to all - dare I tell you it was 55 degrees here today? K.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej på dig, K!

      Lucky for us, it is almost never windy here where we live and that is really nice. In the southern part of Sweden there is obviously warmer in the wintertime but instead they have much more wind, and I would not change with does southerners. I dont like the weather if it's stormy, that is the worst kind of weather.

      Well done with your swedish lessons. I can imagine that the pronuncing most be hard for you, it is difficult, but I assure you that we shall not bee finicky(?)with your pronuncing.

      55 degrees - about 13 degrees celsius, sounds nice...! for you!;))

      Ha det bra!
      Kram!
      /P

      Radera
  3. Jag förstår precis din passion för promenader nu när ljuset återvänder. Vi har också haft gnistrande sol och milt väder med -10. Åhh vad det är skönt när solljuset silar in genom fönstren, jag har mest hållit mig inne idag då jag haft en envis huvudvärk men en kort prommis bara för att få se solen på riktigt orkade jag med. Noterade också att det började skymma så sent som 14.30 hos oss, så nog går vi mot ljusare tider!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det är så otroligt vackert i naturen den här tiden på året, sånna här soliga dagar. Jag kan stanna upp på min promenad och bara titta upp mot himlen, mot solen som gör att allt som den lyser upp blir så vackert att man häpnar.

      Så trist med huvudvärk, hoppas den lättat.
      Att det märks, ja? Att dagarna börjar bli längre... helt klart och helt underbart... :)) I februari sedan, så kan ju faktiskt solen börja värma och de första efterlängtade takdroppen höras. :)
      Kram!
      /P

      Radera