måndag 14 januari 2013

Ni får följa med idag också...


Vad bra, ni tittar in hos oss igen. Och jag kan inte låta bli att ta er med på dagens promenad också... :))


Ser ni ljuset i tunneln?

Det var så när vi hann ut innan solen gick ner, efter jobb och andra ärenden. Och temperaturen är fortfarande kall, när vi gick ut var det minus 20. Men det är lite fascinerande att promenera på olika tider på dygnet, för färgerna i naturen är olika, beroende på var solen står...



Man kan skönja månen om man tittar väldigt noga...

Månen var så tunn den bara kan vara, det var nätt och jämt man kunde se den överhuvudtaget.



Men vänta... är Champis ute och skuttar i snön?

Man upptäcker alltid någonting nytt när man är ute i naturen. Även om man går samma väg, varje dag, så är det någonting som har förändrats från dagen innan. Ett träd kan ha fallit omkull, en hare eller en älg kan ha passerat, du kanske har turen att se en älg eller en räv som korsar dig väg och så vidare. Det händer alltid saker i ute i naturen, det gäller bara att vara mottaglig att se det.


Finaste Famen med frost i skägget...


Söta, söta nosen!

Och dagen till ära ska jag klämma in en bild på mig själv... Jo minsann, jag bjuder på den. Tyckte att den såg så rolig, ut att jag kan ge er ett gott skratt :)) Den är tagen efter promenixen idag, tanken var att fota mina frostiga ögonfransar, men de hann tina upp innan jag hunnit värma upp kameran för att fota.



Jag är gladare än jag ser ut kan jag säga... :))


Vad är det som kan mätas,
men som varken har längd, bredd eller tjocklek?

Svaret längst ner på inlägget.

 


About Champis




You people, who visit our blog and want some information about
Champis -the herding rabbit, Please write "Champis" in the box,
in the upper right corner of the page. and you will find information
about this Big little rabbit :))


Gårdsbacken blog is written by Paula Lundberg & Dan Westman
Please contact Gårdsbacken
# +46 706597199



Rätt svar: Temperaturen



5 kommentarer:

  1. Tack för att jag fick följa med igen;-) Gulligt isskägg på Fame och du ser ut som (om du ursäktar uttrycket), som en liten rumpnisse:-)) Men det e en komplimang för jag tycker de e väldigt söta. Det första som poppade upp i mitt huvud då du dök upp på skärmen var -Vaffödådå, vaffö jö ho på dette vise?! Otroligt långa ögonfransar har du iaf. Ha det gott, ses snart:-)) Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. :))
      Hahaa!
      Rumpnisse... love it!
      Du har rätt som alltid, jag ser lite utomjordisk ut ;)

      Kramar!
      /P

      Radera
  2. That is what we call a "deer caught in the headlights" look!

    I should have left "rumpnisse" alone...the Urban Dictionary definition was...oh my!

    Kramar and god natt! K.

    SvaraRadera
    Svar

    1. :))
      :))
      :))
      There you gave me a very good laugh. At first I didn't understand what you meant but now I do. Rumpnisse, I can imagine... :))

      What Nonne talked about was Rumpnissar. They are very small, ugly but charming, figures in a childbook, Ronja Rövardotter, by our dear swedish author, Astrid Lindgren. Try to google, images, -rumpnisse and I'm sure you will see one... :))

      Thank you, you made me laugh... :))

      Kram!
      /P

      Radera
  3. Ah, Rumpnissar! That makes a whole lot more sense! I did see images of them, very cute, I can see the resemblance that Nonne cleverly suggested! And unfortunately I saw a lot more images - well, what do you expect when you Google a word that has "rump" in it?

    We had a wonderful trail ride this morning, it was 10 degrees C. Me and the Gangsta, Brittany on Sir Duke, Jean on the marvelous Milton, and Mel on her beautiful mare Amber. It will be getting much colder this week and we are very appreciative of our mild winter. In January and February 2010 we were experiencing Snowmageddon...the Snowpocalypse...trudging through 3 feet of snow and cold and bitter winds to catch our horses...so we really are thankful.

    First NHL games tonight - let's go, Devils!

    SvaraRadera