fredag 18 januari 2013

Skruvmejseln i handväskan


Jag var tvungen att skratta åt mig själv idag... Vad är det med oss kvinnor som gör att vi måste bära med oss halva bohaget när vi ska någonstans? Min korg är så tung av prylar så det finns inte...

Det konstiga är att jag egentligen inte är någon handväskperson överhuvudtaget. Jag brukar stoppa på mig kontokortet i jackfickan när jag går på stan och "that's it". Då klarar jag mig fint..

Men... När jag ska på jobbet så måste diverse prylar med, Filofaxen, nessesären med pincett, nagelsax och sånt, kam, extra tröja och ibland även extra sockor, lilla kameran är alltid med, en anteckningsbok, lunchlådan, öronmuffar, hårspännen, mackor till fikat, frukt, här på bilden ketchupflaskan, pennor, lite smink och jag har säkert glömt något också... :)) Galet? Ja! Men man kan ju aldrig veta vad och när man behöver något.



Så överfull att det ibland ramlar ur prylar... :))

Detta påminner mig om en historia som en god vän berättat för mig. Hon var med ett stort sällskap som skulle fira midsommar tillsammans, de hade hyrt en stuga. Nu kom det sig så att någonting i stugan hade gått sönder och killarna försökte laga... tyvärr så fanns det inga verktyg i stugan så de stod sig ganska slätt. De var i behov av en skruvmejsel, och en av grabbarna säger;
"Hörrni brudar, ni som har allt i handväskan , är det ingen som har en skruvmejsel?"
Varvid min vän säger; "Jo,jag!" Hon hade nämligen, av någon underlig anledning, just en skruvmejsel i sin handväska, så nu kunde hon fiska upp den bland resten av prylarna i väskan varvid det utbröt allmänt jubel i stugan... och många häpna ansiktsuttryck... :))
Varför hon hade en skruvmejsel i handväskan förtäljer inte historien...


 
Gårdsbacken blog is written by:
Paula Lundberg & Dan Westman
Please contact Gårdsbacken
# +46 706597199
 
 
 
 

4 kommentarer:

  1. As long as that is Heinz ketchup, I don't see a problem! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. :)
      Of course it's Heinz, but I see a problem anyway. My arm is hurting carrying that heavy basket. I must certainly do something about it... ;))
      Leave some of the stuff at home for example. But would a cope with that? I wonder.

      Kram!
      /P

      Radera
  2. Haha. I agree with you Kelly:-) Bra kvinna reder sig själv och står aldrig handfallen! Jag brukar säga att ju större handväska desto mera 'skräp', för en del bara måste bära med sig halva bohaget 'just in case. Min egen handväska är en plånbok med axelrem, men med ett så pass 'stort' extra fack att bricanylen och lilla kameran kan åka med. Att du måste ha med dig allt det där i din korg e ju inte konstigt med tanke på att jobbet ligger på 'andra sidan kommunen':-) Ha det gott, kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag vet ju att du är extremt duktig att "resa lätt", du packar mindre prylar att ha med på resan än din man. Det måste vara väldigt ovanligt... ;))Jag ska försöka lära mig någonting av dig när jag ska packa inför resa. Som det är nu så måste jag ha typ fyra kjolar med mig, för jag vet inte vilket humör jag är på, vilken kjol som känns bra just då till exempel. Fast jag har blivit bättre med åren och jobbar fortfarande på det. Däremot som jag skrev i inlägget är jag ingen handväskmänniska, när jag går på stan räcker det med kontokortet för min del...
      Tack, för din förståelse med min "braatthamedtilljobbetkorg".

      Kramar till dig och fortsatt trevlig helg!
      /P

      Radera