fredag 8 februari 2013

Än så är det långt till vår...


Idag kom Millas husse och hämtade hem henne. Milla blev glad men för oss kommer det att kännas lite tomt utan henne. Två veckor har hon varit här och man fäster sig fort... :))


Milla får visa hur duktig hon är som vallhund

Det blev en liten examen för henne i vallningen och glädjande nog tyckte husse att hon hade gjort fantastiska framsteg och att det såg väldigt bra ut. Milla skötte sig ypperligt och visade att hon är en vallhund med fina egenskaper. Nu är det bara att fortsätta träna...

Efter Milla åkt hem så tog Danne och jag, dogsen och kameran med oss och gick på promenad. Eftersom det var en underbart vacker dag idag så ville ta vara på dagsljuset. Jag kommer att bjuda er på lite bilder från den promenaden.



Vad finns där under snön, månne?

Kommer ni ihåg min gamla Austin som jag föll pladask för? Han är nu nerbäddad under ett tjockt snötäcke och jag kommer inte att väcka honom innan våren.



Vy utöver sjön,
det är en tid kvar innan det går att skicka några hundar på hämt här...


Snötäcket ligger tjockt över marken och fastän solen faktiskt redan nu har börjat värma en del så känns det ganska långt till våren. Det gör inte så mycket, för soliga vinterdagar gör naturen otroligt vacker.




Gårdshunden

Vår lilla gårdshund som sitter på stenen till vår infart till gården har en tjock mössa av snö och är i övrigt helt begravd i snön. Allt eftersom solen tinar snön, så tittar han fram mer och mer...



Herr Domherre

Herr Domherre, eller herr Rödspätta som pappa kallar honom, följde oss på vår promenix. Hans bröst är helt magiskt rött. Undra just om han är ungkarl? Vi såg inte någon hona i hans sällskap...



Champis polare

Det finns så mycket man kan hitta på ute i naturen, i solen och i snön. Det är bara fantasin som sätter gränser. Leka med skuggfigurer är skoj... prova!!!




Mi sälf...
Danne fotade mig i motljus och jag tycker det blev en läcker kontur av ljus omkring mig... Gloria? Njaää! Promenaden var nice, men vi var lite på uppdrag av oss själva. Skogsmaskiner är i farten i vårt närområde igen... :(( Det kan hända att jag kommer att riskera fängelse, då mina planer kanske inte är helt lagliga... :((

Fortsättning följer...



Sov, du lilla videung,
än så är det vinter,
än så sova björk och ljung,
ros och hyacinter.
Än så är det långt till vår,
innan rönn i blomma står,
sov, du lilla vide,
än så är det vinter.
Solskens öga ser på dig
solskensfamn dig vaggar.
Snart blir grönt på skogens stig,
och var blomma flaggar.
Än en liten solskensbön,
vide liten blir så grön.
Solskensöga ser dig,
solskensfamn dig vaggar.

text: Zacharias Topelius





Gårdsbacken
Paula Lundberg & Dan Westman
# +46 706597199




2 kommentarer:

  1. Hej Gårdsbacken!

    Jag tycker det är så kul att titta in hos er och läsa eran blogg och beundra alla vackra bilder på djuren.
    Tack för att ni finns!

    Lena.H

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det gör mig glad att läsa dina ord...
      Tack Lena!

      Kram!
      /P

      Radera