tisdag 12 februari 2013

Kanelbullar på fettisdagen


Idag är det fettisdag och det är väl egentligen semlebullar man ska baka, men jag går som så ofta annars min egen väg och bakade kanelbullar istället... :))



Men vänta... det saknas ju en bulle på plåten... Hmmmm?

Det doftar så ljuvligt i köket/huset när man bakar bullar och doften hänger kvar ett bra tag efteråt också, det känns nästan som man kan dofta sig mätt bara på lukten av nybakta bullar. Jag bakade på en liter mjölk och fick ut cirka 100 bullar av det. Bra att kunna fynda i frysen en tid framöver... :))



Ett berg av bullar...

Vi var idag in på Byggmax och handlade innergolvet till vårt isolerade förråd ute i lagårn. Det blev ett klickgolv, med bokfanérslook för otroliga 39.90 kronor kvadraten. Kan det bli så mycket billigare? Och det duger gott och väl där ute, det är ju "bara" ett förråd, om än ett efterlängtat sådant. Jag ska visa er sedan när det är klart, lite före och efterbilder så ska ni få se vad fint det blir. Det blir SÅ himla bra!



Förrådet blir ca sexton kvadrat stort.

Idag när vi skulle gå på promenaden så kommenterade Danne när han skulle sätta på Fames reflexväst att den var tajt, han fick lätta på spännet en aning. Vad kan det betyda månne? Önsketänkande? Javisst! Lite rädd är jag allt att ge falska förhoppningar om det sig visar sig att hon går tom, men de som blir mest besvikna är förmodligen vi själva... :(( Vi längtar efter en valp på Gårdsbacken!



Galna Gimmie med tungspetsen ute, som så ofta annars också... :))

 
Nej, jag kommer inte att
baka semlebullar på Kanelbullens Dag ;)
 
 
 
Gårdsbacken
Paula Lundberg & Dan Westman
# +46 706597199




5 kommentarer:

  1. Well, you've got to test at least one bun from the plate, to make sure they are suitable for guests :)

    Here on Shrove Tuesday churches traditionally host pancake suppers which are wonderfully attended.

    So, Gimmie is a "tongue puppy"! So was Data, our black and white border collie, and Bright Spot is a "tongue kitty". So cute, such a look of expectation!

    Kramar! K.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hi K!

      Why do you assume that I'm the guilty one, when one bun is missing?
      Okej, I'm a big fan of cookies and sweet stuff and maybe thats a reason good as something else... ;))

      Since we had to take one of Gimmies teeth out in the front jaw, her tongue fells out very easily.

      Kram!
      /P

      Radera
  2. Mums, kanelbullar är klart godare än semlor!! Här blir det bullbak imorgon om kroppen vill. Tänk om det fanns bulldoft på burk som luftfrächare:-))

    Klart ett kanonpris på golv! En mycket bra o prisvärd butik som jag besöker ofta. Ska bli spännande att se slutresultatet i förrådet:-)

    Vi håller tummarna för Fame!!! KRAM på er alla.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Skulle inte kroppen vilja baka så kan du komma hit och äta bullar... :))

      Undrar just om det finns, doftgranar med nybaktabullardoft? Sicken affärsidé annars!

      Vi kan förmodligen behöva att alla tummar hålls för Fame.

      Kram!
      /P

      Radera
    2. Tack det lät trevligt, jag hör av mig!-) Jag har i ett av mina blogginlägg efterlyst just doftgranar eller luftfräschare med bulldoft. Kanske ska vi slå våra kloka huvuden ihop du o jag.

      Radera