fredag 15 februari 2013

Vinterns första istappar...


Nu äntligen börjar det töa... På vägen töar asfalten fort fram och det har börjat bildas istappar vid taksprången. Stannar du upp en stund och lyssnar så kan du faktiskt  höra hur det droppar av snö som smälter... Jag har lust att utropa...högt... äntligen... och jag kommer att göra det... :))


Till och med Gårdsbackens fattigjon
börjar titta fram från sitt vintertäcke...


Ett av Paulas brinnande ämnen...
Igår när Danne och jag åkte hem från jobbet så ser vi en tjej med barnvagn som hon styrde med en hand och i den andra försöker hon behärska en stor svart hund med ett flexikoppel. Detta genom ett samhälle med relativt mycket trafik på vägarna...

Den stora ystra hunden travade säkert fem meter framför henne, med hög viftande svans och lika högt huvud. Danne och jag reagerade samtidigt på den enorma fara hela "ekipaget" gav intryck av. Vill påpeka att det hela tiden körde ett koppel av bilar på vägen. På en ynka sekund hade denna ystra hund med säkerhet kunnat skutta ut i vägen, mitt framför en bil som i sin tur inte skulle ha skuggan av en chans att hinna väja. Hunden skulle förmodligen skadas väldigt svårt och i värsta fall måsta avlivas. Om hundens matte har tur dras hon och barnvagnen inte med ut i vägen...

Jag tycker inte om att "gambla", jag vill spela säkert. Tyvärr ser man alltför ofta människor som just "gamblar". Nä, var rädd om er i trafiken och låt defitivt inte era hundar springa långt framför er i flexikoppel, det är en obehaglig syn att behöva se... :((

Imorse i tidningen kunde vi läsa att en kvinna skadats mycket allvarligt då en bilist var tvungen att väja för en av hennes hundar, fick sladd och körde på henne och hennes hund som fick avlivas, detta hände efter en väg som vi kör så gott som varje dag...





Gårdsbacken
Paula Lundberg & Dan Westman
# +46 706597199




2 kommentarer:

  1. Ja det kan vara livsfarligt med dessa koppel... bra att du tar upp det! Men måste bara rätta tidningen, hunden avlivades inte, den klarade sig faktiskt :)
    Mvh Elsa :)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Åh, det var goda nyheter...:))
      Tack Elsa!

      Dessutom kanske jag ska tillägga att jag har ingen aning hur själva olyckan gick till i fallet med kvinnan och hunden som skadades...

      Ses!
      /P

      Radera