måndag 11 februari 2013

Gimmie i ett nötskal...


Det har blivit många inlägg som handlar om hundarna nu den senaste tiden, av förklarliga skäl och så gör även dagens inlägg...

Jag måste bara få visa en bild som jag tog på Gimmie för någon dag sedan som jag tycker visar henne så på kornet. Jag har ju berättat att vi så ofta får skratta åt henne och hennes påhitt, hon hamnar liksom alltid i dråpliga situationer på något naturligt sätt. Här håller Danne och jag på och fixa i köket och Gimmie måste givetvis vara med... och för att vi absolut inte ska missa att hon finns där mitt ibland oss, så utmärker hon sig. Vårt kök är 45 kvadratmeter stort och trots det måste hon tränga in sig i det minsta lilla hörn som uppstår...


-Här syns jag nog... :))

Övriga djuren på Gårdsbacken mår också bra, gässen får börja vara ute mer när dagarna blir varmare och har faktiskt redan värpt något enstaka ägg, hönsen börjar bli sura och vill ligga på ägg, fåren står gärna och tittar ut genom fönstren i fårstallet och jag slår vad om att de drömmer om vårens första läckra gröna grässtrån... Champis skuttar oförtrutet mellan hönshus och fårstall och fortsätter charma oss, jag har så många historier om honom jag vill berätta om, så håll ut, ni som diggar honom, det kommer inlägg om honom också... Charmige Champis!



Gårdsbacken
Paula Lundberg & Dan Westman
# +46 706597199



2 kommentarer:

  1. -Snygga spiror;-) Gimmie, ja hon verkar vara just Gimmie. Söt o charmernade som vanligt!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hallå där!
      Det var Gimmie du skulle titta på...
      Spirorna är mina... ;))

      Kram!
      /P

      Radera