onsdag 13 februari 2013

Till Er kära läsare...


Jag vill uppmärksamma mina fantastiska besökssiffror på bloggen som i dagarna passerade 150 000 stycken besökare. Det känns så roligt att så många tittat in hos oss på Gårdsbackens blogg och har jag kunnat, skulle jag ha bjudit er allihopa på nybakta bullar... :))



Så länge det fortsätter snöa fortsätter vi busa i snön...

Jag får ut stor glädje av min blogg då jag tycker det är så skoj att fota, att redigera bilder, att skriva, att lära känna nya människor och kanske främst att få berätta om vårt liv här på Gårdsbacken och vilken glädje det är att få bo så nära naturen och tillsammans med alla våra djur. Om jag bara kan inspirera en människa om glädjen att bo på landet så räcker det för mig!



Nu är matte i underläge... :((

Kameran får ofta följa med mig när jag går ut, kan jag så tar jag med mig vår Canon EOS 600D, men om vädret är dåligt, eller jag inte orkar kånka med mig den stora kameran så tar jag vår lilla, Panasonic FT20 lumix, den ryms lätt i fickan och den fotar faktiskt med fin kvalité den också. Jag åker sällan någonstans utan att någon av dessa två är med... :)) Man vet aldrig när ett bra fotoläge dyker upp... Oftast blir det förstås djuren hemma på gården som jag fotar mest...



Slamsmatte!


Att skriva är också skoj och faktum är att jag kan få säga min mening om saker och ting och ibland har ni märkt att jag brinner lite extra för något, som jag gärna vill ventilera med er...
Som till exempel,
-Att vi slänger så fruktansvärt mycket mat, helt i onödan, Skrämmande tycker jag, som,
-Deo Rollon'er som innehåller aluminium som förmodligen gör att vi får bröstcancer, som
-Bevara Border Collien som den enastående vallhundsras den är, eller som
-Var snäll med djuren och sköt om dem väl.
Och så vidare och så vidare... Det kommer säkerligen att skrivas mera om "Paulas brinnande ämnen" på min blogg...



Gimmie och jag <3

En mycket stor glädje med min blogg är alla nya vänner som jag fått och främst vill jag ge Kelly och Nonne en extra STOR kram, trots att vi kramas hela tiden ;) för den respons jag får utav dem med sina kommentarer. Min blogg vore inte detsamma utan dom. Det är så intressant att läsa om Kellys erfarenheter från landet "over there" och alla Nonnes kloka ord är guld värda. Självklart uppskattar jag alla andras kommentarer också. För att inte tala om alla personliga mejl som ni skickar till oss på Gårdsbacken, de är alltid lika välkomna! Fortsätt skriv!!!



Man kan ha mycket roligt i snön!

Jag saknar aldrig ämnen att skriva om, snarare tvärtom... Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst bara om hundarna, om Champis, om de övriga djuren och om livet på gården... Jag försöker hålla en mix av dessa ämnen. Är det så att Fame nu är dräktig så kommer jag av förståliga skäl att skriva mycket om hennes dräktighet, valpningen, valptiden och så vidare...



Snömulning av hundar...

Hoppas att ni tittar in hos oss på Gårdsbackens blogg i fortsättningen också. Jag kommer i alla fall att fortsätta fota och skriva och jag gör det för Er, bästa bloggläsare... <3



Smidig som en säl var det... :))

Vi har så skoj!!!


Ni kommer väl ihåg bullen som saknades på plåten?
Jag tror jag är någon på spåret... ;))




Gårdsbacken
Paula Lundberg & Dan Westman
# +46 706597199




7 kommentarer:

  1. Ah, Snö Kanin! The photos perfectly express the joy of playing in the snow with dogs! That is a lot of snow and reminds me of my childhood in the little village of Dunlo, Pennsylvania.

    This town, like many in the Johnstown area (yes, The Great Johnstown Flood of 1889) was built up around the coal mines. Both my grandfathers were coal miners, with my Poppy (my Dad's dad) being the caretaker for the mules. He loved them, and they loved and listened only to him!

    When the mines closed, the "rock dumps" remained, and when covered with 2-4 feet of snow were perfect for our "flying saucers" which were large disks of heavy aluminum. You sat cross-legged on them, got a push from a friend and just FLEW down the hill! Sometimes into the creek....

    Mysterium Snö Kanin och den saknade söt fortsätter...

    Kramar! K.

    SvaraRadera
    Svar

    1. What a great memories from your childhood. If you would try to do that today you would probably get injured ;))

      Thank you for sharing the nice story.
      Your granddad most have been a great man, taking care of his mules the best way there are. Love to hear that.

      Kram!
      /P

      Radera
  2. GRATTIS! Svårt att låta bli att återkomma hit, då du skriver så mycket underhållande o alltid bjuder oss på mycket fina bilder. Jag är ju ett stort 'fan' av vallning numera o önskar att jag kunde ha hund, tack vare er!<3

    STOR KRAM & TACK själv!Det värmde<3. Men 'kloka ord'?? Aha,det måste ha varit det där med 'spirorna' du tänkte på! *fniss*

    Den saknade bullen... gårdstomten tog den nog då han inte kunde motstå doften.....

    KRAM.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Vilka smickrande ord, tack!

      Ser fram emot vårt bullkalas :))

      Kram!
      /P

      Radera

    2. Förresten, det var INTE gårdstomten!
      Han är oskyldig.

      Fortsättning följer...

      Radera
  3. Alltid härligt med människor som brinner för sin sak! Roligt följa er blogg och jag kan glädja dig med att jag alltid tar med mig mat hem från jobbet (demensboende) kaninerna blir glada över grönsakerna och vov uppskattar alltid lite kött då deras matte är vego.. ;)
    Hej från Åsa i Sthlm.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hej Åsa!

      Roligt att du vill följa min blogg.

      Perfekt att den överblivna maten blir djurmat än att den kastas i alla fall. Pluspoäng till dig!

      Kram!
      /P

      Radera