måndag 22 juli 2013

Borta bra men hemma bäst... :)


Äntligen hemma igen... Efter tre dagar på rymmen så har vi återvänt till vårt allra käraste Gårdsbacken. Nu ska jag visserligen ärligt erkänna att vi har haft tre otroligt trevliga dagar som vi spenderat tillsammans med vallhundsvänner... :))



Hem, käraste hem... <3


Vi har tävlat i vallning, i dagarna tre, i härliga Hälsingland. Hur det gick? Det tänker jag inte orda så mycket om ikväll eftersom klockan är mycket. Jag vill bara berätta att vi är hemma igen och att vi är så lyckliga över att ha en hund som Fame, för oss kan det inte bli så mycket bättre...



En lätt utblommad pion med sin vackra cerisa färg...


Jag berättar mer sen om helgen som varit, hemresan gick i alla fall lätt och ett par kilometer från byn så fick vi stanna bilen för att låta en bäver passera vägen endast ett par meter framför bilen. Någon vidare brådska hade han/hon inte... Kul typ!



Visst finns det gott om bäver i våra trakter men det är inte så vanligt att de går
över vägen, i sin lugna takt...



Vi stannade bilen och kunde fota Mr. Bäver på ett par meters avstånd...

Efter att tittat till alla djuren och försäkrat oss om att alla mådde bra så packade vi ur bilen. Hundarna är så duktiga att ha med på resa, de är väldigt anpassningsbara. Jättenyttig resa för Lime som fått träffa på massor av folk och fä, hon lär nog sova konstant ett par dagar...



My ring of a pink rose...

Kvällen är ljuvlig, månen är full och jag vill så gärna föreviga mannen på månen men jag har ju inte kamerautrustining som räcker till, så då får man göra det bästa av situationen ändå... och lika lycklig är jag för det... :)) I min trädgård växer de vackraste blommor... <3



I caught the moon...




Gårdsbacken
Paula Lundberg & Dan Westman
# +46 706597199




3 kommentarer:

  1. Åh så vacker bild på bävern, kul att träffa den så där helt apropå på fel ställe, kanske var den på väg till 'jobbet':-)

    Rosor e jag svag för och önskar någon hade lust att anlägga en mycket lättskött rosenträdgård för 'trädgårdsdummies' på min 'golfbana'.

    Månen e dock en svårfångad madame, antingen blir hon gul och suddig eller skarpt grå. Hömånen har verkligen varit stark och magiskt vacker och jag har gjort åtskilliga fotografiska experiment med varierat resultat.

    Ha det gott. Kram

    SvaraRadera
  2. Great pictures! you are really an artist :-)
    Kramas from Luxembourg! We are sitting on the terrasse but it is extremely warm....puuuuhhh....but we do not complain ;-))

    SvaraRadera
  3. Very warm here in Washington, D.C. too, Luxembourg! "Puuuuuhhh" is an excellent way of describing it.

    Oh, I got very excited thinking you guys got a photo of a grävling, but the beaver was fun, too. Well done! He looked....busy. ;)

    Hugs to all! K.

    SvaraRadera