måndag 29 juli 2013

Man får se ut precis som man vill...


En stor fördel med att bo ut på landet som vi gör är att jag kan gå ut på gården och se ut precis som jag vill...


Tyvärr syns inte mina tofflor som är tre storlekar för stora... ;)


Osminkad och Okammat hår, Osnygga färgkombinationer på mina kläder, Orena händer med jord under naglarna, fötterna i tofflor som är minst tre nummer för stora, konstiga lager med kläder om det är lite kyligt ute... då kan ett par brallor lätt åka på under kjolen... och så vidare... Där har ni mig!!!



En ring på mitt finger...

Men jag trivs... och det kanske är tur att ni inte kan se mig... :)) Idag tänker jag i alla fall bjuda er på några bilder från denna eftermiddag. Jag har idag handlat några sensommarblommor som jag bytte ut mot några av mina utblommade blomster... De hade verkligen gjort sitt...


Nya fräscha blommor planteras...

Ibland brukar jag kommentera Dannes val av kläder här hemma och de färgkombinationer han lyckas para ihop, då brukar han bara titta lite snett på mig och ge mig en liten vink om mitt eget klädval. Så oftast slutar det med att vi skrattar åt oss själva och det är inte sällan detta händer kan jag meddela... :))


Lime upptäcker doften av en vacker blomma... <3


Jag uppmanar allt och alla att bara gå efter hur man själv vill vara klädd, enda oskrivna regeln kan väl få vara, hel och ren... i övrigt, kör på bara, med vad som känns bra för just dig!!! Jag lovar, jag kommer nog inte att bry mig... kanske skrattar jag lite bara... ;))


 
Människans skönhet finns på insidan
och skönheten ligger i betraktarens ögon.






Gårdsbacken
Paula Lundberg & Dan Westman
# +46 706597199
 
 
 
 
 
 
 
 

8 kommentarer:

  1. Det är insidan som räknas!!!

    Men det e väl det som e charmen, man kan klä sig precis om man behagar utan att någon egentligen bryr sig. Kläder ska ju 'bara' skydda oss från de yttre elementen. Jag tycker du e jättefin i alla klatschiga färger och lager:-)

    Jag brukar säga: Huvudsaken man är hel, ren & torr.

    Kram på er.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu var du väl snäll... :)

      Jag har aldrig förstått poängen med att alltid måste ha dyra märkeskläder. Jag kan förstå om man betalar mer för en bättre kvalitée men jag skulle till exempel aldrig betala tusenlappar för att par jeans bara för märket. Nej det finns roligare saker att handla för pengarna.
      En lite rolig incident var när min bror en gång kom hem till mamma och han hade precis inhandat ett par nya, dyra märkesjeans. Hans nya jeans hade ett par rejäla hål på benen och mammas första reaktion var att säga till min bror att omgående ta av sig brallorna så hon fick laga hålen... Han hade betalat närmare två tusen spänn för brallorna med hål... :)) Galet i min värld!!!

      Kram!
      /Paula

      Radera
    2. 2000 spänn för trasiga jeans?! Fullständigt vansinnigt! Jag avskyr märkeshysterin och fyndar gärna på secondhand. Men smaken e som baken....

      Radera

    3. Vansinnigt var ordet!

      Önskar att det inte vore så viktigt för barn och ungdomar att bära märkeskläder. Jag älskade att titta bland mammas bortlagda gamla kläder och hittade mycket skoj där som jag trivdes bra i!

      Kram!


      Radera
  2. Hihi, Lime reminds me Ferdinand....from Kalle ;-))
    Have a nice evening :-) Sonny & Kenneth

    SvaraRadera
    Svar
    1. :)
      Sitting there, smelling the cor. flower... :)
      She is so sweet.

      Miss you... <3

      Kram!
      /Paula

      Radera
  3. Wow, Paula, I think that brother has some American in him....:) I get the holes in my jeans the honest way (from horseback riding and years of wear and tear)!

    You do look quite stylish no matter what, dear Paula, and you are so happy working in the garden and yard. Happiness comes from the inside, but when I'm feeling the thunderstorms on the inside I wear bright colors and that helps me be a bit happier.

    Kramar! K.



    SvaraRadera
    Svar
    1. That is a good thinking dear Kelly...

      Wear the clothes that makes you feel good.

      There is nothing else to say about the matter.

      Stora kramar till dig min vän
      /Paula

      Radera