torsdag 11 juli 2013

Modo Hockey -The Heart of Hockey


Kelly och vi på Gårdsbacken har ett annat gemensamt intresse förutom djuren... Det är ishockey! Jag är uppväxt med att följa med pappa på Modos hockeymatcher från det att jag var pyttliten och har sedan dess alltid tyckt om att gå och titta på när Modo spelar hemmamatch...

...Så att ta med Kelly på en rundvisning i Modos hemmaarena Fjällräven Center var ett absolut måste och en självklarhet, trots att laget för tillfället har sommarupphåll i träningen... En del aktivitet på isen var det dock, då några yngre förmågor hade träning.



Kelly utanför Modos arena... Fjällräven Center

Kellys bror Brian är massör för NHL's hockeylag New Jersey Devils, så för deras familj är ishockeyn en stor och viktig del av livet.

I vintras så hände en lite skoj grej, då jag en dag fick ett mejl i från Kelly som tackade allra ödmjukast för den fina Modotröjan, Modo T-shirten och den fina Modomuggen... Hhmmm, nu var saken den att jag absolut inte hade skickat henne vare sig Modotröja eller mugg... Hhmmm igen... jag var så klart tvungen att mejla tillbaka och skriva att det inte var jag som skickat henne dessa fina gåvor. Men vem kunde det då vara undrade vi...



Kelly handlar en snygg svart Modotröja...


Jag fick ganska snart svar ifrån Kelly igen som berättade att hon hade en starkt misstänkt person, nämligen bror Brian, och det skulle visa sig att han med hjälp av svenske NHL-målvakten Johan Hedberg beställt hela "Modopaketet" via nätet och fick det levererat till Kellys adress... Mysteriet var löst!!! Svårare än så var det inte... men nog funderade vi en stund innan det skulle visa sig att Brian var den skyldige... :))

Kelly handlade lite fina Modosouvenier och förutom en snygg tröja till sig själv och maken Jer så handlade hon en t-shirt till Brian, jösses vad stiliga de kommer att bli, over there... ;))


 
Må så gott, till nästa gång
alla Gårdsbackens Vänner!




Gårdsbacken
Paula Lundberg & Dan Westman
# +46 706597199
 
 
 
 

4 kommentarer:

  1. Such a really superb hockey arena; I was so pleased to see it. It must be a rollicking place during hockey season, especially the fan club.

    Yes, the beginning of the American chapter of the Modo fan club is beginning...

    Kram! K.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Heja Modo friskt humör
      skjortan hänger utanför
      Modo Modo Modo!!!

      Kram!
      /P

      Radera
  2. Måste nog ta mig en titt i den där arenan. Om det nu finns ett helt hus med fina fjällrävar därinne så måste jag nog smyga dit en natt och släppa ut dem igen:-)

    Fåse nu.....rött, vitt och grönt...hmmm....
    Italien har väl inget hockeylag??

    Kram från en 'Gnagare' på hästnäset;-))

    SvaraRadera
    Svar

    1. Har du missat att gå på en Modos hemmamatch så måste du absolut göra det... Jag följer gärna med!

      Modo Modo Modo!!!
      Kram!
      /P

      Radera