onsdag 17 juli 2013

Zorro, den lille Papillionen


Igår åkte vi till goda vänner, dels för att umgås och dels för att få möjligheten att kunna träna Fame på fina ytor och på bra får... Att vi dessutom skulle få lära känna lille Zorro var en hit... :))



Lår mig få presentera Zorro, fyra månader

Jag ska ärligt erkänna att det blev inte så mycket vallning för min del, jag hade svårt för att slita ögonen från denne lille Papillionpojke på fyra månader.



Jag är ofantligt söt och jag har öron att växa i... :))

Och ni kan tänka er Lime... Hur glad blev inte hon att få ännu en ny jämngammal lekkamrat. Dubbel lycka!!!



- Vill du leka med mig?

Det är nyttigt för valpar att få träffa hundar i olika raser och i olika storlekar. Självklart måste man se till att det går rätt till och jag var väldigt försiktig innan jag lät Lime leka med Zorro. Jag ville försäkra mig om att hon skulle ta det försiktigt när hon lekte så att hon inte skulle skada lille Zorro som var så mycket mindre.



Lime leker försiktigt med Zorro...


Trots intensiv lek så kunde de i alla fall vila några sekunder i mellanåt...


Det visade sig att Lime hade förstånd att ta det försiktigt med den så mycket mindre Zorro, vilket var trevligt att se. Och faktum är att han var kvick som en, jag vet inte vad, så Lime hade faktiskt svårt att hänga med honom när han rusade omkring som mest... :))



-Lime visar sig snäll så att Zorro ska vilja leka med henne... <3

- Nu tar jag dig...!

.Zorro får lite trygghet av att ligga nära matte... :)


Det visade sig bli en mycket trevlig efterrmiddag och kväll, Fame och Danne fick superbra träningsmöjligheter och jag och Lime hade bara skoj! Mycket lek för Lime och ögongodis för mig som hade svårt att slita ögonen från lillpojken. Har du något bra tips på hur jag ska kunna övertala Danne om att en gång få mig en egen liten sötnos?



Fame fick ett mycket bra träningspass.

Liten och stor, men bästa vänner...

Lime fick även träffa snygge Norman... :)



Ha en bra dag bästa vänner!



Gårdsbacken
Paula Lundberg & Dan Westman
# +46 706597199









8 kommentarer:

  1. Naaw vilken sötnos, otroligt charmig med de där enorma pom-pom öronen<3 Underbara bilder<3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, gullepojken...
      Kolla in öronen på sista bilden av Zorro, det ser ut som kaninöron... :)

      Tack!
      /Paula

      Radera
  2. Haha, på Nu tar jag dig-bilden undrar jag vem som ska ta vem? Den lille med öronen ser ju grym ut ;-)
    Vad stor hon ser ut, Lime. Ingen liten valp längre :-(

    SvaraRadera
    Svar

    1. Du har rätt... Lime är ingen liten valp längre... :( Jag skulle så gärna ha haft henne liten en tag till. Hon är så lättsam! Förmodar att det är samma med Four... :)

      Ser fram emot att ses igen!
      /Paula

      Radera
  3. Lime definitely got the gifts of humor and photogenicity from our gal Gimmie! How sweet Zorro is (but if Danny says nej to a little cutie like this, I am on his side!).

    I hope Fame had a good training session with different sheep, and on different terrain. What a start she is!

    Stor kramar! K.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hi K!

      What is this? You are suppose to be on my side...
      Today I'm giving you just a small hug... ;)

      /Paula

      Radera
    2. Good evening K !

      You make me so glad, letting me know that you're always on my side.
      I'm so glad that we have each other )

      Fame's training session was super! It's perfect before a trial to go to a new place with new sheep and to train "triallike".
      And maybe most important, to have a good time, both two- and fourlegged, and we surely did !

      BIG Hugs / D

      Radera
  4. Oh, no! To think I made it through the day with the equivalent of a medium hug...

    Dear Paula, I can side with Danny sometimes, can't I? I mean, he is what he is, and does his best... ;)

    Colossal hugs to all, creatures great and small (especially the little cuties). K.


    SvaraRadera