torsdag 7 november 2013

Äntligen!


Det är de små glädjeämnena i vardagen som förgyller livet... :))

Jag brukar trätta lite på hönsen om att jag tycker det börjar vara dags för en leverans av ägg nu och sanna mina ord... det hjälpte... Idag när jag tittade in i redet så låg där ett och väntade på mig... :))


Jag har väntat och längtat...


Jag vet att jag har sagt i tidigare inlägg att jag tycker att hönsen är värda en viloperiod från äggläggandet men det känns väldigt konstigt att köpa ägg i affären när vi har ett tjugotal höns på gården. Så jag är jätteglad att en höna lyssnat på mitt tjat... :))



Det efterlängtade ägget... :))

Nu blir det fest på Gårdsbacken!!!




Kontakta Gårdsbacken
gardsbacken@telia.com


1 kommentar:

  1. What a beautiful egg! Now, I wonder if that was shared with Danny or this fall into the category or "finder, keepers..."? Heart-shaped pancakes are one thing but a fresh egg this time of year is another.

    Cold and windy today! Time for a nap :)

    SvaraRadera