tisdag 12 november 2013

Skitgöra...


Vadå, tänker ni kanske? Städa hönshus, mocka åt gässen, rengöra stövlar. Fel, fel, fel...

Jag pratar putsa fönster! Tråkgörat nummer ett... Och ändå så nödvändigt kan jag tycka. Nu har jag bara nosat på ytan och endast putsat fönstren i tvättstugan men jag är på gång i alla fall... :))


 
Vyn från mitt tvättstugefönster...
 
 
Man blir alltid lika förvånad vad fint det blir efter det att man putsat fönstren. Plötsligt får man utsikt igen... ;)) Faktum är att fastän man bor på landet så blir faktiskt fönstren rejält smutsiga. Kanske inte av avgaser och luftföroreningar utan av jorddamm. När marken harvas dammas luften och fönstren blir smutsiga.
 
 
Min Makalösa Manick... :))
 
 
Fönsterputsningen går dessutom bättre nu för tiden sedan jag skaffade min makalösa manick. Kärchers fönsterputsmaskin, jag har lovordat den i tidigare inlägg, kan verkligen rekommenderas: 
 
Jag trodde jag fick besök mitt under fönsterputsningen, då det lät vid ytterdörren, men jag borde ha lärt mig... Det var gässen som ville ha sällskap... :))
 
 
 
Gässen är sällskapssjuka...
 
 
Några timmar kvar...
Namnförslags tävlingen på Gårdsbackens kaninhona avslutas klockan 00.00 inatt, därefter kommer alla namn att stötas och blötas tills vi känner att vi hittat rätt och då meddelas detta här på bloggen...
 
 
Till Er alla!
 
 
Kontakta Gårdsbacken
 
 
 


2 kommentarer:

  1. Paula du borde ha provision på manicken. Vi köpte på grund av dig. Hos oss har det inneburit, att jag aldrig får putsa fönster mer. Maken tycker det är så kul och enkelt.
    Tack snälla.
    Pok Gitte nu snart hemma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi saknar dig i Svealand, så välkommen hem... :))

      Du har rätt, jag borde få provision, jag har "sålt" ett gäng Makalösa Manicker... :))
      Å andra sidan gillar jag att tipsa om saker som göra vardagen lättare och roligare...

      Kram!
      /Paula

      Radera