söndag 24 november 2013

Städat städskåpet...


Idag har skurhänderna fått jobba. Jag har kommit igång med julstädningen...

Jag kallar det för julstädning men egentligen är det inte bara för att julen stundar som jag städar, jag tycker allmänt att det är en bra tidpunkt på året för att städa igenom huset ordentligt. Jag städar lite grundligare, jag städar alla lådor, skåp, jag rengör bakom kylen, avfrostar frysen, dammar lampskärmar. Jag putsar fönster, jag torkar golvlister, jag rengör skinnsofforna, jag dammtorkar grundligt överallt och så vidare.

Jag tycker nämligen att det känns bra att "gå igenom" hela huset minst en gång per år och när man har tre hundar i huset och bor på landet då blir det dammigt kan jag berätta. Förresten jag ska inte skylla på hundarna, vi är lika bra på att stöka till det, vi också. Städskåpet tog mig till exempel flera timmar att städa. Jösses vad prylar det kan få plats i ett städskåp. Är det därför det heter städskåp månne, för att det egentligen hela tiden borde städas? Jag tror inte det finns något annat ställe som prylar dras till som till just städskåpet. Är det bara hos oss som vi ibland måste vara kvicka som sjutton för att hinna stänga städskåpsdörren innan saker ramlar ut?

Till middag fick det bli tjockpannkaka och hjortronsylt. En perfekt städmiddag kan jag tycka. Snabbt och enkelt att röra ihop och ändå lite helgfestligt med hjortronsylt och grädde till. Mmmm!!!


Kokat hjortronsylt...

Ugnstekt tjockpannkaka...

En perfekt städmiddag...


Hoppas ni också har haft en bra helg...


Jag blir glad för ett mejl
gardsbacken@telia.com



2 kommentarer:

  1. Ohhh....mmmmmm....that looks like a glorious supper. I am saving one little jar of cloudberry honey to enjoy during the winter....it is good that Jer doesn't like honey because I would of course have to share it with him.....

    Kram! K.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Oh, yes... your cloudberry honey!!!

      Thats gonna give you superduperpowerstrength through the Winter... ;))

      "sweethoneyhugstoyou"

      /Paula

      Radera