måndag 25 november 2013

Vad har du i fickan?


Jag måste skratta... Det är inte schysst att göra sig rolig på andras bekostnad så jag får göra det på min egen... :))

Jag tänkte på, när jag "gjorde bort lagårn" i morse och stoppade ett färskt ägg i fickan, vilken transportör av prylar jag egentligen är och vilka grejer jag transporterar, i mina fickor, till och från lagårn. Idag har jag redan hunnit frakta: Morötter, hårdbröd, vantar, buntband, levergodis, tuggben och ägg.

Varje gång jag stoppar äggen i fickan tänker jag; "Nu måste jag vara försiktig så att inte de går sönder... men jag lyssnar inte alltid på mig själv och titt som tätt så krossas de i min ficka tillsammans med höböss, vantar och buntband. Så drar jag en liten ramsa fastän det inte gör att ägget blir helt igen.

Konstigt att jag aldrig lär mig... :))




2 kommentarer:

  1. Hej vännen
    Jag är så glad för, att jag inte stickar tröjor med fickor.
    Det är underbart att vara hemma igen.
    Och tack för alla trevliga blogginlägg.
    Kramar från ett mycket soligt Skåne

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det är underbart att ha er hemma igen ;)

      Nej, tänk dig stickat och krossade ägg, bad combination!

      Vi har också haft några fantastiskt fina dagar, det är som man inte riktigt fattar att vi är i slutet av november. Det känns inte ens riktigt som vinter, man har mer lust att säga höst fortfarande.

      "Välkommenhemkramartiller"

      /Paula

      Radera